TERUGBETAAL & KOSTEN POLICY
Transportkosten
U dient in alle gevallen zelf de kosten voor het transport van een product naar ons te voldoen. (ongefrankeerde zendingen worden altijd geweigerd). In een aantal specifiek beschreven gevallen zullen wij uw transportkosten achteraf vergoeden. (uitgezonderd de kosten voor expreszendingen).
Indien een zending niet kan worden afgeleverd en door ons retour wordt ontvangen door een fout- of toedoen van de klant, dan worden bij elke volgende zending nogmaals de volledige transportkosten in rekening gebracht. Als een product niet wordt bezorgd door een fout van de transporteur of van ons dan dragen wij de kosten voor een volgend transport.
Termijn
Wij hanteren een terugbetaal termijn van 5 werkdagen. Bij klanten die gebruik maken van de zichttermijn van 7 dagen gaat deze termijn in vanaf het moment dat het product door ons retour is ontvangen. In het geval van een annulering van een nog niet geleverde bestelling gaat de termijn in vanaf het moment dat wij schriftelijk of per e-mail in kennis is gesteld van de annulering. In het geval dat wij verzendkosten vergoeden gaat de termijn in op het moment dat het product door ons is ontvangen.
Wat wordt terugbetaald?
1. Retourzending bij zichttermijn
Indien u gebruik maakt van de zichttermijn worden er kosten in mindering gebracht op het terug te storten aankoopbedrag.
A) Bij een product dat onbeschadigd, compleet en ongebruikt in de originele onbeschadigde verpakking wordt geretourneerd zal uitsluitend de netto verzendkosten in rekening worden gebracht. (dit geldt voor alle producten)
Indien u gebruik heeft gemaakt van betaling met iDEAL of PayPal worden deze kosten eveneens in mindering gebacht op het bedrag dat wordt vergoed.
B) Bij een product dat tijdens de zichttermijn is gebruikt c.q. is ingeschakeld maar onbeschadigd, compleet en in de originele onbeschadigde verpakking wordt geretourneerd worden de kosten in rekening gebracht ter hoogte van de gemiddelde waardevermindering die het product door het gebruik heeft ondergaan. De bedragen zijn inclusief administratiekosten.
Factuurbedrag (incl. BTW) | Te betalen kosten (incl. BTW) |
tot € 49 | € 7,50 |
€ 50 tot € 99 | € 10.-- |
€ 100.-- of meer | 10% van het factuurbedrag |
2. Het product wijkt af van hetgeen u besteld heeft
Indien u het verkeerde product toegezonden heeft gekregen door een fout van ons wordt het product kosteloos vervangen. U stuurt het te vervangen product op uw kosten naar ons. Zodra wij het product in goede orde retour hebben ontvangen zullen wij u het juiste product toezenden en worden uw volledige transportkosten binnen 10 werkdagen gestort op uw rekening of toegevoegd aan de zending.
Let op: wij vergoeden nooit de kosten van een spoed of expreszending
Ontbrekende onderdelen of accessoires worden altijd kosteloos nagezonden.
Indien het product dat u heeft ontvangen een ander product is dan hetgeen u veronderstelde besteld te hebben en deze vergissing niet aan ons te wijten is, dan gelden de voorwaarden en procedures van een retourzending binnen de zichttermijn.
3. Het product is defect
Bij reparaties binnen de garantietermijn worden geen kosten in rekening gebracht . U betaalt dus uitsluitend de transportkosten naar ons. Bij alle reparaties die buiten de fabrieksgarantie brengen wij €15 handlingskosten in rekening. (inclusief BTW). De kosten van de reparatie, alsmede eventuele onderzoekskosten worden volledig doorberekend aan de klant. Wij zijn gerechtigd producten onder zich te houden tot de volledige kosten voortvloeiend uit een reparatie voldaan zijn.
4. D.O.A. (Dead on Arival)
In het geval van een D.O.A. worden alle kosten vergoed door ons. Let op: u dient de transportkosten van het defecte product naar ons eerst zelf te voldoen. Deze kosten worden achteraf door ons vergoed.